שלום לכולם! לא הייתי אמנם אתמול בישיבה, אבל חיפשתי במסקנות הישיבה ובמה שנכתב בבלוג וחסר לי משהו: מה אנחנו רוצים שיקרה ביום שאחרי השביתה? נניח שהשביתה מסתיימת בסופ"ש, מה קורה אז?
במלחמה של שנה שעברה (מלחמה אמיתית, לא מה שקורה עכשיו) קיבלנו "עוברים" ו"השתתף" כאלה ואחרים, אז זה היה כתוצאה מאין ברירה, ולדעתי פיתרון כזה לא בא בחשבון השנה. כי בניגוד למדעי הדשא, אצלנו הממוצע וגם רשימת הקורסים הם חשובים.
לדוגמא, עבור תלמיד שלקח בשנה שעברה שני עוברים (נניח, תיכנות מונחה עצמים ואסמבלר) ויוסיף לזה עוד שני עוברים השנה (נגיד אלגוריתמים וקורס מתקדם) ייגרם מצב שעבור חלק גדול מההסמכה שלו הוא לא יקבל ציון, ויש לזה משמעות בראיונות עבודה. זאת בהנחה כמובן שיינתנו "עוברים".
בנוגע להורדת חומר - אני יודע שזה נשמע מפתה, אבל גם פה יש גבול לחלטורה, אנחנו בשבוע השישי לשביתה, קשה לי לראות איך מכסים את החומר הזה, גם עם הקלות והארכת סימסטר. ואני לא בטוח, במיוחד בקורסים הבסיסיים שזה פיתרון (ילמדו C, אבל בלי פונקציות, כי היתה שביתה?)
טוב, פתרונות? יש לי איזה שני רעיונות על רגל אחת, שבטח יהיו להם התנגדויות: * סימסטר קיץ - בגלל שיש קורסים שהם קדמים, נגיד חדווא2 או תכנות מונחה עצמים, שמי שלא יעשה עכשיו יצטרך לחכות שנה אליהם, אני מציע שנבקש מהאוניברסיטה שיעבירו אותם בקיץ. זה זיפת, אני יודע. * שהאוניברסיטה תפתח קורסים שבד"כ קיימים רק בסימסטר ב' (כמו אלה שהוזכרו) גם בסימסטר א' הבא, עבור אלה שרוצים לעשות אותם כמו שצריך, ולא רוצים "עובר".
בקיצור, צריך לחשוב מה אנחנו רוצים ולהתחיל להריץ את הדרישות כבר מעכשיו מול החוג, שוודאי יתנגד מסיבותיו שלו (כסף...), אבל לדעתי זה צריך להיות חלק מהתנאים לחזרה ללימודים.
5 תגובות:
כל הכבוד!
שיטות הסתברותיות 14:00 Rabin, 5009
שלום לכולם!
לא הייתי אמנם אתמול בישיבה, אבל חיפשתי במסקנות הישיבה ובמה שנכתב בבלוג וחסר לי משהו:
מה אנחנו רוצים שיקרה ביום שאחרי השביתה? נניח שהשביתה מסתיימת בסופ"ש, מה קורה אז?
במלחמה של שנה שעברה (מלחמה אמיתית, לא מה שקורה עכשיו) קיבלנו "עוברים" ו"השתתף" כאלה ואחרים, אז זה היה כתוצאה מאין ברירה, ולדעתי פיתרון כזה לא בא בחשבון השנה. כי בניגוד למדעי הדשא, אצלנו הממוצע וגם רשימת הקורסים הם חשובים.
לדוגמא, עבור תלמיד שלקח בשנה שעברה שני עוברים (נניח, תיכנות מונחה עצמים ואסמבלר) ויוסיף לזה עוד שני עוברים השנה (נגיד אלגוריתמים וקורס מתקדם) ייגרם מצב שעבור חלק גדול מההסמכה שלו הוא לא יקבל ציון, ויש לזה משמעות בראיונות עבודה. זאת בהנחה כמובן שיינתנו "עוברים".
בנוגע להורדת חומר - אני יודע שזה נשמע מפתה, אבל גם פה יש גבול לחלטורה, אנחנו בשבוע השישי לשביתה, קשה לי לראות איך מכסים את החומר הזה, גם עם הקלות והארכת סימסטר. ואני לא בטוח, במיוחד בקורסים הבסיסיים שזה פיתרון (ילמדו C, אבל בלי פונקציות, כי היתה שביתה?)
טוב, פתרונות?
יש לי איזה שני רעיונות על רגל אחת, שבטח יהיו להם התנגדויות:
* סימסטר קיץ - בגלל שיש קורסים שהם קדמים, נגיד חדווא2 או תכנות מונחה עצמים, שמי שלא יעשה עכשיו יצטרך לחכות שנה אליהם, אני מציע שנבקש מהאוניברסיטה שיעבירו אותם בקיץ. זה זיפת, אני יודע.
* שהאוניברסיטה תפתח קורסים שבד"כ קיימים רק בסימסטר ב' (כמו אלה שהוזכרו) גם בסימסטר א' הבא, עבור אלה שרוצים לעשות אותם כמו שצריך, ולא רוצים "עובר".
בקיצור, צריך לחשוב מה אנחנו רוצים ולהתחיל להריץ את הדרישות כבר מעכשיו מול החוג, שוודאי יתנגד מסיבותיו שלו (כסף...), אבל לדעתי זה צריך להיות חלק מהתנאים לחזרה ללימודים.
דני.
גם שיטות הסבתרותיות ב 5009 לא התקיים
היה חושך בכתה
אולי הם התחבאו?
הוסף רשומת תגובה